Ogniwo gąsienicy o zazębieniu grzebieniowym jest zwykle krótsze niż cięciwa koła podziałowego (zazębienie specjalne). Profile zazębienia grzebieniowego kształtuje się przez graficzny dobór wielkości poszczególnych wymiarów. Zazębienie grzebieniowe stosowane jest najczęściej w razie dużych wymiarów ogniw, z uwagi na łatwość prawidłowego rozmieszczenia grzebieni. W gąsienicy grzebienie mogą być na każdym jej ogniwie lub co dwa ogniwa. Zamiast profilu wgłębionego wykonuje się niekiedy zazębienie z rolkami swobodnie obracającymi sie na osiach zamocowanych w kole napędowym. Zazębienie takie spotyka się w licznych ciągnikach szybkobieżnych i w niektórych czołgach. Ząstosowanie rolek o utwardzonej powierzchni zmniejsza zużycie zazębienia. Wobec ograniczenia do minimum poślizgu grzebienia o rolki, zazębienie to cechują małe straty tarcia, a wiec sprawność mechaniczna gąsienicy jest duża. Aby zwiększyć swobodę ruchu pojazdów specjalnych po określonym podłożu, często wyposaża się je w mechanizmy gąsienicowe wyróżniające się oryginalnością wykonania różnych szczegółów konstrukcyjnych. Specjalne mechanizmy gąsienicowe spotyka się najczęściej w pojazdach arktycznych, rzadziej w pustynnych. [przypisy: auto holowanie, Wypożyczalnia busów, bramy garażowe ]