Mechanizmy żurawia są napędzane przez silnik samochodu. Od skrzyni biegów napęd przekazuje dodatkowa przekładnia zębata z kół czołowych i stożkowych. Mechanizmy napędowe żurawia wbudowane są na obrotowej platformie. Wysięg żurawia zmienia sie przez włączenie napędu bębna wyciągarki nawijającego line służącą do podnoszenia wysięgnika.
Hak do podwieszania ładunku, jest podnoszony i opuszczany przez drugi bęben wciągarki. Lina mechanizmu podnoszenia w miejscach zmiany kierunku ruchu jest podparta na krążkach prowadzących. żuraw obraca się podczas przekazywania napędu na kolo zębate współpracujące z nieruchomym wieńcem zębatym. W czasie pracy żuraw może być podparty czterema dodatkowymi podporami. Długość wysięgnika 6,2 m; szybkość podnoszenia do 14,6 m/min; szybkość jazdy z ciężarem 300 kG do 5 km/godz ; szybkość jazdy bez ciężaru do 30 km/godz ; szybkość obrotu platformy do 3,8 obr/min. K-51. Wysięgnikowy żuraw samochodowy na podwoziu samochodu MAZ-200. Mechanizmy żurawia są napędzane przez silnik samochodu za pośrednictwem skrzynki biegów i przekładni zębatej. Do podnoszenia ciężaru, zmiany wysięgu i sterowania chwytaka służy trzybębnowa wciągarka. Ciężar opuszcza sie wykorzystując hamulce wciągarki lub zmieniając kierunek obrotu bębna. Szybkość ruchów żurawia steruje się przez przyspieszanie lub zwalnianie biegu silnika i przez zmienianie przełożeń w skrzynce biegów. Wysięg i podnoszenie ciężaru można zmieniać jednocześnie z obracaniem żurawia. Długość wysięgnika 7,35 m może być zwiększona do 1 1,75 m. W czasie pracy żuraw może być dodatkowo podparty czterema podporami. [hasła pokrewne: akcesoria samochodowe sklep, beton dekoracyjny, Blog motoryzacyjny ]