KONSTRUKCJA PRZEKROJU POPRZECZNEGO AUTOSTRADY . Przekroje poprzeczne autostrad typu niemieckiego. Charakterystyczną cechą tych przekrojów, jak zresztą wszystkich przekrojów poprzecznych autostrad nowoczesnych, jest podział nawierzchni na dwa niezależne kierunki ruchu. Ten sposób projektowania przekroju poprzecznego autostrad był atakowany przez wielu fachowców krajów, gdzie opady śnieżne nasuwały słuszne obawy zaśnieżania nawierzchni wskutek przeszkód, jakie stanowi pas rozdzielczy. Jednak doświadczenie eksploatacji dróg przy dużej intensywności ruchu wskazuje na to, że stosowanie tylko kolorowych linii rozdzielczych na nawierzchni nie zapewnia bezpieczeństwa ruchu. Z tego powodu stosowanie kierunków rozdzielonych pasem izolacyjnym zieleni na autostradach staje się obecnie powszechne, natomiast walkę z zaśnieżeniem prowadzi się przez stosowanie łagodnego pochylenia skarp. [hasła pokrewne: podesty magazynowe, Mimośród, acetazolamid ]