Jeżeli rozmiary pożaru są niewielkie, zapas wody często wystarcza nawet do jego zlikwidowania, co jest szczególnie ważne w razie braku hydrantu lub otwartego zbiornika wody w miejscu pozaru. Obecnie w Polsce produkowane są samochody gaśnicze oraz SBA-2000/16, budowane przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe na podwoziach samochodów STAR-25L. Każdy z nich ma sześć miejsc siedzących dla strażaków i jest wyposażony w sprzęt strażacki, zbiornik na wodę o pojemności 2 ma oraz złożony zbiornik brezentowy o pojemności 3 ma. Umożliwia to wykorzystywanie samochodu gaśniczego do transportowania wody z odległych zbiorników na miejsce akcji. W tym celu napełnia się zbiornik stały przy użyciu motopompy lub autopompy, a następnie na miejscu pożaru przelewa się wodę przez zawór spustowy do zbiornika brezentowego. Pełny zbiornik stały opróżnia sie w ciągu Około 60 sek. Ciężar kompletnego pojazdu z napełnionym zbiornikiem — 7850 kG. Szybkość maksymalna 84 km/godz. Samochód gaśniczy jest ponadto wyposażony w motopompę M 800, zbiornik na 100 litrów środków pianotwórczych oraz cztery kanistry na środki zmiękczające i pianotwórcze. Motopompa M 800 jest to dwucylindrowy, dwusuwowy silnik gaźnikowy S80 (1100 cm2, 28 KM przy 3200 obr/min), sprzężony z dwustopniową pompą odśrodkową POI o wydajności 0,8 mg /min, przy ciśnieniu tłoczenia 8 kG/cm2. Natomiast samochód gaśniczy SBA-2000/16 jest dodatkowo wyposażony w dwa zbiorniki o objętości 100 litrów na środki zmiękczające i pianotwórcze oraz w odśrodkową pompę wody P30 0 wydajności ma/min, przy ciśnieniu tłoczenia 8 kG/cm2. [hasła pokrewne: wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem kontenerów, mycie ciśnieniowe ]