Małe samochody osobowe mają przeważnie nadwozia dwudrzwiowe. Jedynie wytwórnie francuskie i brytyjskie produkują małe samochody czterodrzwiowe (np. CITROEN Ami 6, RENAULT R4, AUSTIN Mini-Cooper). Nadwozia średnich i małych samochodów osobowych ostatnio upodobniają się coraz bardziej do sylwetek dużych samochodów. Od kilku lat szczególną uwagę zwraca się na zapewnienie możliwie maksimum komfortu jazdy. Nawet małe i tanie samochody są ogrzewane i dobrze przewietrzane. Często stosuje się regulowany nadmuch ciepłego powietrza nie tylko z przodu, lecz i z tyłu, przy czym umożliwia się wyłączanie niektórych nawiewów. Obecnie w budowie nadwozi szeroko wykorzystuje się najrozmaitsze materiały izolacyjne w celu ograniczenia wymiany ciepła oraz przenikania dźwięków przez ściany boczne, dachy, a nawet podłogi. Małe dwudrzwiowe samochody wyposaża się z reguły w siedzenia o oparciach odchylanych do przodu, co ułatwia zajmowanie tylnych miejsc. Ostatnio siedzenia przednie dużych samochodów wykonuje się jako oddzielne i przesuwane, co pozwala na ich ustawienie według życzeń kierowców lub pasażerów. Osłona chłodnicy przeważnie ma kształt podłużny, przy czym szerokość jej jest znacznie większa niż wysokość. Zależnie od kształtu przodu samochodu osłony chłodnic są płaskie lub wypukłe. Wyjątkowo stosuje się osłony dzielone lub nawet składające się z trzech elementów. Coraz liczniejsze samochody europejskie wyposaża się w oddzielne reflektory mijania, według wzorów z USA, gdzie zaopatrywanie samochodu w cztery reflektory jest regułą. Zderzaki są na ogół znacznie prostsze i mniej rzucające się w oczy niż przed kilku laty. [patrz też: firma spedycyjna, wycieraczki samochodowe, skup aut ]