PIC-744

Planetarna zwolnica wewnętrzna

Wbudowanie planetarnej zwolnicy wewnętrznej jest zwykle nieco bardziej kłopotliwe niż planetarnej zwolnicy zewnętrznej, przy czym nie występują dodatkowe problemy z ulożyskowaniem piasty koła pędnego. Planetarna zwolnica wewnętrzna umożliwia uzyskiwanie tylko stosunkowo dużych przełożeń zwalniających — większych niż 2,0, w praktyce ponad 2,2. Zwolnica różnicowa jest to zwykły stożkowy mechanizm różnicowy, wbudowany w piaście kola pędnego w taki sposób, że zewnętrzne kolo koronowe jest związane wielowypustami z półosią napędowa, koszyk satelitów z piastą koła pęd...

Więcej »

Wskaznik wykorzystania czasu roboczego

Wskaźnik wykorzystania czasu roboczego. Wskaźnik wykorzystania czasu roboczego T jest stosunkiem czasu użytecznej, pracy (po odliczeniu przejazdów z garażu i z powrotem, zatrzymana w drodze z powodu nieprzewidzianych przeszkód, doraźnych napraw itp.) do ogólnego czasu pracy. Samochód np. w ciągu zmiany miał ogółem 1,3 godziny przestojów wskutek drobnych uszkodzeń, konieczności uzupełnienia paliwa i oczekiwania na przejeździe kolejowym. Wskaźnik wykorzystania czasu roboczego w ciągu zmiany wyniesie: T = 8,0 -1,3 = 084 Normalnie wartość tego wskaźnika równa się do 0,85.

Ciągnik gąsienicowy

Ciągnik gąsienicowy wyposaża się często w specjalne dwutarczowe sprzęgło cierne, które umożliwia przekazywanie napędu od silnika na wybrany z dwóch walów współśrodkowych. Z uwagi na sposób sterowania, wśród tego rodzaju sprzęgieł rozróżnia się dwie podstawowe odmiany: — sprzęgło rozdzielcze, o dwóch zależnych tarczach napędzanych, zaciskanych lub zwalnianych przez wspólne urządzenie wyprzęgające, — sprzęgło podwójne, czyli zespół dwóch jednotarczowych sprzegieł ciernych, wlaczanych i wyłączanych przy użyciu oddzielnych układów wyprzęgających. Jest to s...

Więcej »

Nowatorski docelowy modulator komórek T, Efalizumab, do łuszczycy plackowatej ad 6

Nierozbieralne ogniwo gąsienicy ma zwykle kształt płyty z grzebieniem służącym do prowadzenia kół nośnych. Wycięcie w ogniwie jest przeznaczone do pomieszczenia zęba koła napędzającego. Środkowy przegub stanowi szpulę zazębienia. Ogniwa gąsienicy są często połączone ze sobą przez sworznie i dodatkowe wstawki. Sworznie są zaciśnięte w ogniwie, a więc zużywają się tylko na odcinkach wstawek, Srodkowa wstawka stanowi szpule zazębienia. Ogniwo grzebieniowe ma grzebień zazębiający się z zębami kola napędowego i jednocześnie służący do prowadzenia kół no...

Więcej »
751#mercedesy używane samochody po windykacji , #auto z salonu , #o ile podrożało oc , #skoda fabia 2015 ceny , #www otomoto pl samochody osobowe , #volkswagen t roc wymiary , #komis chełmno , #fordy ka , #autoweber otomoto , #salony vw w polsce ,