Badania różnych instytucji rankingowych dowiodły bezsprzecznie, że Polacy przeglądający ogłoszenia motoryzacyjne w sieci, szukają samochodów po markach. Wpisują w wyszukiwarkę nazwę marki i przeglądają oferty. Oznacza to, że wiedzą, jakiego auta poszukują, mają sprecyzowane potrzeby, nie są nastawieni na poszukiwanie czegokolwiek byle cena zmieściła się w założonych widełkach. Na podstawie wypisów internautów tworzy się rankingi najpopularniejszych pojazdów w Polsce. Od lat potwierdzają się obserwacje ekspertów motoryzacyjnych, że największym zaufaniem wśród Polaków cieszą się auta niemieckie. Zdecydowanym liderem VW (16,76 proc. osób, które szukały auta i wskazały na markę, wybrały właśnie VW). Zaszczytną drugą pozycję zajmuje Audi (14,07 proc.). Na najniższym stopniu podium plasuje się BMW, dalej tuż za honorowymi miejscami, ale również bardzo wysoko w klasyfikacji zaufania klientów znalazły się Mercedes i Opel. W pierwszej dziesiątce znalazły się także: Toyota Ford i Volvo. Pierwszą “dziesiątkę” zamykają Renault i Seat. Jak widać Polacy stawiają na sprawdzone marki, co, do których mają pewność, że są to samochody trwałe, doskonałej, jakości technicznej, auta, które mogą służyć wiele lat. Polacy nie wyrażają zainteresowania produktami nowych koncernów. Polacy wiedzą, jaki model danej marki chcą znaleźć. Jeżeli poszukują Volkswagena to najczęściej jest to Passat. Jeżeli obiektem zainteresowania jest Audi to głównie A4, jeżeli Opel to wybierany jest najczęściej model Astra. Polacy rzadko poszukują auta ze względu na rodzaj skrzyni biegów, czy kolor. Najbardziej interesuje ich marka, model, cena, a także rok produkcji. Rankingi internetowe mogą być doskonałą pomocą dla przyszłych kupujących, dla osób, które chcą wymienić samochód oraz dla sprzedawców i marketingowców. Klasyfikacja najpopularniejszych samochodów w Polsce pokazuje preferencje klientów, ułatwia specom od sprzedaży dopasowanie oferty do potrzeb kupujących.  Rankingi ukazują jak zmieniają się upodobania kierowców i potwierdzają, że rynek samochodowy nie jest jednolity i podlega społecznym przemianom. Utrzymuje się tendencja odnośnie popularności niemieckich samochodów, zmieniają się jedynie pozycje poszczególnych marek. [podobne: części renault, Części citroen, citroen ]