Niektóre wytwórnie nie stosują już nawet pionowych ozdób samochodów. Gdy chodzi o nadwozia, samochody sportowe różnią się znacznie od zwykłych samochodów osobowych, ponieważ z reguły mają wąskie wnętrza i są bardzo niskie, wskutek czego wsiadanie i wysiadanie jest często kłopotliwe. Sylwetki nadwozi samochodów sportowych sa natomiast bardzo estetyczne i zbliżone do kształtów aerodynamicznych. Przodują w tej dziedzinie wytwórnie włoskie. Przykładowo ALFA ROMEO Giulietta Sprint uchodzi obecnie za jeden z najładniejszych samochodów sportowych. Wersja sportowa samochodu osobowego VOLVO 1800. Wygląd samochodu zależy w znacznym stopniu od wykończenia nadwozia, a zwłaszcza Od doboru barwy i jakości lakieru, Jednobarwny lakier często nie uwypukla charakterystycznych kształtów nadwozia i dopiero nadwozie polakierowane dwukolorowo nabiera właściwego wyglądu Wytwórnie opracowują zwykle całe zestawy kolorów najbardziej poszukiwanych przez klientów i na ogół nabywca może swobodnie wybierać pomiędzy co najmniej kilkunastu barwami lub sposobami lakierowania nadwozi. Coraz więcej producentów oferuje obecnie nadwozia lakierowane dwukolorowo o różnych zestawach barw, co świadczy również o podwyższeniu sie wymagań odbiorców. Ostatnio pracuje sie nad określeniem związków pomiędzy bezpieczeństwem ruchu drogowego a kolorami i stopniem połysku nadwozi samochodów. Duże zmiany obserwuje się ostatnio również i w sylwetkach autobusów. Powszechnie zwęża się słupki międzyokienne i ramy drzwi w celu powiększenia powierzchni szklanych. W autobusach turystycznych coraz częściej spotyka się dachy częściowo lub całkowicie przezroczyste. Sylwetki autobusów cechuje płynność linii i brak ostrych krawędzi lub wierzchołków. Szyby przednie sa panoramiczne, od- chylone u góry do tyłu i rozdzielone w środku wąskimi słupkami. Kształty osłon chłodnicy są równie urozmaicone jak w samochodach osobowych, [hasła pokrewne: okręgowa stacja kontroli pojazdów, regeneracja przekładni kierowniczych, regeneracja turbin ]