Nierozbieralne ogniwo gąsienicy ma zwykle kształt płyty z grzebieniem służącym do prowadzenia kół nośnych. Wycięcie w ogniwie jest przeznaczone do pomieszczenia zęba koła napędzającego. Środkowy przegub stanowi szpulę zazębienia. Ogniwa gąsienicy są często połączone ze sobą przez sworznie i dodatkowe wstawki. Sworznie są zaciśnięte w ogniwie, a więc zużywają się tylko na odcinkach wstawek, Srodkowa wstawka stanowi szpule zazębienia. Ogniwo grzebieniowe ma grzebień zazębiający się z zębami kola napędowego i jednocześnie służący do prowadzenia kół nośnych. Ogniwo takie cechuje duża sztywność, z uwagi na brak wycięcia na pomieszczenie zębów koła napędowego.
Metalowo-gumowe gąsienice wykonywane są jako gąsienice z przegubami i jako gąsienice bez przegubów. Metalowo-gumowe gąsienice z przegubami składają się z metalowych ogniw i przegubów (sworzeń-tuleja) z gumowymi tulejkami. Gąsienice takie stosowane Są w wielu ciągnikach szybkobieżnych i w niektórych czołgach. Gąsienica metalowo-gumowa bez przegubów składa się z metalowych ogniw połączonych ze sobą elastycznie, za pomocą gumowych wkładek umieszczonych w gniazdkach. Napędy gąsienic Koło napędowe gąsienicy jest wykonane jako jednolite lub składa sie z piasty i przykręconego do niej wieńca zębatego, który może być wymieniany np. w razie zużycia. Rozbieralna konstrukcja umożliwia również odpowiedni dobór materiałów na poszczególne części, z uwzględnieniem ich przeznaczenia i obciążeń. Piasta koła z wymiennym wieńcem osadzona jest zwykle na stożkowym czopie osi koła zębatego przekładni bocznej. Oś obraca sie wraz z kołem napędowym w łożyskach tocznych. Jednolite koła napędowe gąsienicy stosowane są np. w ciągniku S-80. Koło takie jest osadzone za pomocą stożkowego połączenia wielowypustowego na piaście kola zębatego przekładni bocznej. Piasta ta jest ułożyskowana w kadłubie, w łożyskach tocznych. [podobne: wywóz gruzu warszawa, Hale magazynowe, panele fotowoltaiczne ]