Po całkowitym zakończeniu reakcji (około 10 s) przez podbicie gwoździa powoduje się spust stopiwa do formy. Następnymi czynnościami są: usunięcie tygla ze stojakiem i pojemnikiem żużla z miejsca spawania, odbicie masy formierskiej z kanałów uszczelniających, zdjęcie ściągacza i ramki formy po 3—4 minutach od momentu spustu i wykonanie obróbki złącza przez obcięcie nadlewów przecinakiem kowalskim oraz wyrównanie główki szyny do wymaganego profilu za pomocą młotka ręcznego i gładzika. Po zakończeniu obróbki zgrubnej usuwa się pozostałe resztki formy i część podstopkową, a po upływie około 1,5 godziny należy oszlifować złącze. Technologia spawania termitowego z zastosowaniem form mokrych różni się w zasadzie tylko sposobem przygotowania i nakładania form na złącza. Zastosowanie form suchych i nowoczesnego palnika pozwoliło na znaczne skrócenie czasu podgrzewania — z 20 minut przy metodzie tradycyjnej (zwykłej metodzie zlewnej) do około 3—10 minut. Przy naprawie pęknięć w torze bezstykowym należy posługiwać się urządzeniem do naciągania szyn, które umożliwia uzyskanie wymaganego luzu spawalniczego. Przewoźna zgrzewarka szyn PRSM. Przewoźna zgrzewarka szyn typu PRSM jest przystosowana do kontaktowo-oporowego zgrzewania szyn leżących w torze. Zespołem roboczym maszyny są dwie głowice, przystosowane do jednoczesnego zgrzewania obu toków szynowych. Zgrzewarka szyn PRSM składa Się z 4—osiowej platformy kolejowej o nośności 60 000 kg, konstrukcji nośnej głowic zgrzewających, dwóch zespołów prądotwórczych, urządzeń dźwigowych i nadwozia. Konstrukcja nośna zgrzewarki składa się z dwóch bramowych ram wahadłowych, przymocowanych przegubowo do ramy platformy i wysięgnika. Po dolnych półkach belek wysięgnika mogą przesuwać się dwa elektrowciągi 0 udźwigu 30 kN (3000 kG) każdy. Za pomocą mechanizmu poprzecznego przesuwu wysięgnik może nieznacznie przesunąć się, umożliwiając dokładne ustawienie głowic nad tokami szyn w łukach. [przypisy: Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, częsci samochodowe, skup samochodów ]