Skrzynki biegów z kołami zębatymi przesuwanymi lub stale zazębionymi, włączanymi ruchomymi sprzęgłami, mają zwykle 4 do 6 biegów. Bieg wsteczny uzyskuje się przez włączenie koła nawrotowego, które w spycharkach S-80 zazębia się z kołem zębatym napędzającym, dzięki czemu przy 5 biegach do przodu można uzyskać 4 biegi do tyłu, natomiast w spycharkach SH-50 jest ono umieszczone przy wale zdawczym, co umożliwia uzyskanie 4 biegów do przodu i tylko 1 biegu wstecznego. Na I biegu spycharki SH-50 osiągają siłę pociągową 40 kN (4000 kG), a spycharki SM-102 uzyskują 90 (9000 kG). W skład skrzynki biegów wchodzą również mechanizmy zmiany biegów, blokujący i nawrotowy. Manewrowanie spycharką gąsienicową odbywa się za pomocą sprzęgieł bocznych, które kołnierzami bębnów zewnetrznych przenoszą napęd z przekładni głównej na przekładnie boczne. Sprzęgła boczne spycharki SH-50 mają budowę i działanie podobne jak sprzęgło główne. Przez wyłączenie prawego lub lewego sprzęgła bocznego uzyskuje się skręt maszyny w prawo albo w lewo. Łagodniejsze zwroty spycharki uzyskuje się w wyniku przyhamowania hamulcem taśmowym tego sprzęgła, w którego stronę zamierza się Skręcić. W celu zmniejszenia wysiłku maszynisty przestawiającego dźwignie sprzęgła, w spycharkach SM-102 są zastosowane specjalne urządzenia wspomagające — serwomechanizmy, dociskające tarcze sprzęgła dźwignią dociskową. Przekładnie boczne — zwolnice przenoszą napęd ze sprzęgieł bocznych na koła napędzające gąsienic. Są to przekładnie zębate jednostopniowe (SH-50) bądź dwustopniowe (SM-102). Gąsienicowy układ jezdny spycharek składa się z gąsienic, kół napędowych, kół (rolek) nośnych, kół (rolek) podtrzymujących i kół napinających. Konstrukcją nośną układu jest tylny most i ramy gąsienic, połączone ze sobą wspornikiem i zastrzałami, [więcej w: wynajem aut dostawczych, częsci samochodowe, identyfikacja wizualna ]