Stalowe pochwy osłaniające półosie umożliwiają niezależne wychylenia kół pędnych. Do okresowego blokowania zwykłego stożkowego mechanizmu różnicowego służy urządzenie ryglujące, pozwalające na mechaniczne sprzęganie obu półosi napędowych ze sobą. Typowe przednie mosty napędowe. Przedni most napędowy rozdziela i doprowadza napęd do kierowanych kół samochodu o napędzie na wszystkie koła, spełniając jednocześnie zadania przedniej osi podpierającej przód pojazdu. Na przedni most napędowy napęd jest przekazywany z reguły za pośrednictwem wału napędowego od skrzynki rozdzielczej. Do przednich mostów zalicza się również Środkowe mosty napędowe pojazdów wieloosiowych, jeżeli koła pędne takiego mostu są jednocześnie kołami kierowanymi. Na ogół przedni most napędowy różni sie od tylnego mostu tego samego samochodu zastosowaniem zwrotnic umożliwiających skręcanie kół jezdnych, krótszą pochwą, zakończoną sworzniami zwrotnic, oraz wyposażeniem półosi w przeguby pozwalające na prawidłowe przekazywanie napędu na skręcone w bok koła kierowane. Często ze względu na sposób wbudowania silnika przedni most napędowy ma układ niesymetryczny, czyli przekładnia główna wraz z mechanizmem różnicowym znajdują się stosunkowo blisko jednego z kół pędnych. Sztywny przedni most napędowy ma pojedynczą stożkową przekladnię główną, zwykły stożkowy mechanizm różnicowy i nieobciążone półosie wyposażone w przeguby RZEPPA. W obudowę przekładni głównej wciśnięte są stalowe pochwy zaopatrzone w głowice, na których osadzone są zwrotnice kół jezdnych.
Napęd przenoszony przez stożkową przekładnię główną i rozdzielany przez zwykły stożkowy mechanizm różnicowy jest przekazywany za pośrednictwem półosi wbudowanych równolegle do osi przedniej, walcowych zwolnic zewnętrznych, przegubów podwójnych i wałów wyjściowych na piasty kół przednich. [podobne: wymiana opon Warszawa, opony terenowe, opony bieżnikowane ]