Szybkość jazdy żurawia K-51 bez obciążenia do 30 km/godz, z obciążeniem do 3 km/godz. JONES KL44. Żuraw samochodowy na podwoziu samochodu ciężarowego LEVLAND. Żuraw jest wyposażony w wysięgnik długości 7,32 m. Istnieje możliwość jego przedłużenia. W czasie transportu wysięgnik jest oparty o wspornik wbudowany za kabiną kierowcy. Prędkość ruchu żurawia z ładunkiem nie powinna przekraczać 3 km/godz.
CARIBOU PRIESTMAN— żuraw samochodowy. Długość wysięgnika można zmieniać przez zakładanie różnej liczby członów kratownicowych. Żuraw ten może poruszać się po drogach z szybkością 6,7 km/godz. Napędzany przez silnik wysokoprężny PERKINS Rfj o mocy 108 KM przy 2700 obr/min. Mechanizmy podnoszenia, zmiany wysięgu i obrotu napędzane są przez silnik wysokoprężny DORMAN typ 3LB o mocy 33 KM przy 1125 obr/min. Do podnoszenia ciężkich ładunków stosuje się w niektórych ptžypadkach żurawie instalowane na przyczepach lub naczepach samochodowych. KRUPP-ARDELT o udźwigu 35 T. Mechanizmy żurawia napedzaja silniki elektryczne, zasilane z pradnicy 38 kW wbudowanej w pojeździe lub z sieci. Prądnica napędzana jest przez silnik ciągnika siodłowego. Zuraw w położeniu transportowym porusza się za ciągnikiem siodłowym o nośności 24 T. Podczas jazdy (szybkość maksymalna 55 km/godz) po drogach zewnętrzne kola naczepy są zdjęte i umieszczone w specjalnych gniazdach, dzięki czemu szerokość pojazdu zmniejsza sie z 6500 mm do 3800 mm. Kiedy żuraw jest obciążony ruch pojazdu wymuszają dwa silniki elektryczne o mocy 20 kW każdy, napędzające wewnętrzne koła naczepy. Pojazd może poruszać się wówczas z prędkością do 4 km/godz.
Niekiedy stosuje sie dźwigi wspornicowe, dostosowane do współpracy z ciągnikiem lub samochodem (np. COMET rys. 82-8). Wspornik takiego dźwigu może być skierowany w różnych kierunkach względem pojazdu ciągnącego, na którym znajdują się mechanizmy napędowe. Dźwig jest z reguły sterowany z kabiny kierowcy. [patrz też: pranie tapicerki warszawa, foteliki samochodowe, hak holowniczy ]