Szybkość na przejeździe nie powinna przekraczać 20 – 30 km/godz. W związku ze zmniejszeniem szybkości ruchu przy przekroczeniu przejazdu kolejowego jednopoziomowego nie należy jednak zmniejszać promieni łuków poziomych na dojazdach, gdyż zmniejszenie szybkości odbywa się bezpośrednio przed samym przekroczeniem linii kolejowej. Zmniejszenie promieni łuków poziomych na dojazdach może nastąpić tylko w przypadkach wyjątkowych za zgodą odpowiednich władz (Ministerstwa Transportu Drogowego i Lotniczego), przy czym jako najmniejsze promienie można stosować dla dróg II i III klasy R = 50 m, a dla dróg IV i V klasy R = 20 m. Przejazdy kolejowe dla dróg gruntowych powinno się wykonywać w taki sposób, jak i dla dróg o nawierzchni twardej, tej samej kategorii technicznej. Twarda nawierzchnia w takim przypadku powinna objąć przejazd oraz odcinki co najmniej po 30 m po obu stronach (licząc od skrajnej szyny kolei). Projekt przekroczenia linii kolejowej w jednym lu b w dwóch poziomach powinien być uzgodniony z Ministerstwem Kolei. Skrzyżowania jednopoziomowe nie są dopuszczalne przy przekroczeniu torów stacyjnych, w takim bowiem przypadku należy zaprojektować wiadukt lub tunel pod torami kolejowymi. Tunele są o tyle niepożądane, że w razie położenia-stacji poza obrębem miasta natrafia się na trudności z odwodnieniem (zazwyczaj wymagane jest pompowanie wody). [podobne: Transport Warszawa, auto moto, motoryzacja samochody ]