Temperatura w czasie spalania wynosi 3000 do 3500 st. c. Spawanie maszyn stosuje się przy: — budowie torów bezstykowych;
— łączeniu styków w torach stacyjnych, dodatkowych i bocznych; — łączeniu rozjazdów; — łączeniu styków klejono-spreżonych z szynami; — naprawie pęknięć w torze. Do spawania szyn długich w tor bezstykowy należy stosować właściwie Obrane porcje termitu i formy suche. Dotyczy to w szczególności łączenia szyn typu S60. W wyjątkowych przypadkach można stosować formy mokre, wykonane z masy formierskiej (glinki kaolinowej i drobnoziarnistego piasku kwarcowego). Dla porcji AT-4010 i mniejszych stosuje sie tygle mieszczące 5 kg mieszanki, a dla porcji większych — tygle mieszczące 8,5 kg mieszanki termitowej. Na przygotowane i odpowiednio ustawione końce szyn zakłada się i uszczelnia formę suchą, złożoną z mostka, korytka, pokrywy korytka, połówki formy z obworem na palnik i połówki formy z kanałem do odpływu żużla. Czołowe powierzchnie łączonych szyn powinny być prostopadłe do osi szyny i rozsunięte na odległość 12±1 mm dla szyn typu S49 i 14±1 mm dla szyn typu S60. Końce szyn powinny być uniesione 0 1—2 mm ma długości 1 m nad płaszczyzną poziomą i dokładnie oczyszczone z wszelkich zanieczyszczeń, zgorzeliny powstałej po cięciu tlenem lub gratu powstałego po cięciu piłą. Nałożoną na szyny formę należy zacisnąć klamrami i ściskaczem, a następnie masą formierską o odpowiedniej wilgotności uszczelnić kanały pomiędzy połówkami formy i jej częścią podstopkową oraz między połówkami form a szyną. Końce spawanych szyn należy wstępnie do temperatury 950 o c specjalnym palnikiem, zasilanym gazem palnym (propanem) o ciśnieniu około 0,2 MN/m2 (2 At) i tlenem, dopływającym pod ciśnieniem około 0,5 MN/m2 (5 at). Jednocześnie z podgrzewaniem sprawdza się stan tygla, a przede wszystkim wykładziny magnetyzowej, [przypisy: akcesoria samochodowe sklep, instrukcja bezpieczeństwa pożarowego, nagrzewnice powietrza ]