okręgowa stacja kontroli pojazdów
okręgowa stacja kontroli pojazdów

Usterki samochodów używanych

Posted in Uncategorized  by admin
September 16th, 2019

Decydując się na zakup samochodu używanego trzeba brać pod uwagę fakt, że samochód może być awaryjny. W końcu swoje kilometry już ma na liczniku, a części pojazdów nie są wieczne i mają prawo ulec awarii. Właściciel koszty naprawy musi pokryć z własnej kieszeni. W nich skład wchodzą: robocizna i części. Największymi hitami na polskim motoryzacyjnym rynku wtórnym są VW Golf IV i VW Passat B5, Opel Astra II, Ford Focus I oraz BMW 3 E46. Wszystkie wymienione pojazdy są często spotykane w ogłoszeniach, komisach, na giełdach. To auta idealne na długie podróże – nawet, jeżeli kupimy auto z długim przebiegiem to i tak będziemy zadowoleni i pojeździmy samochodem przez kilka lat.  Zaletą powyższych modeli jest to, że nie ma problemu z dostępnością części zamiennych. Nie należy wierzyć, że auto jest bezawaryjne, ponieważ nie istnieje taki przedmiot jak samochód niepodlegającym awariom.  Problemem przy użytkowaniu Forda Focusa może być korozja na błotnikach i na wewnętrznej stronie drzwi. Lakierowanie jednego elementu to wydatek 400-500 złotych. Niekiedy lepiej wstawić nowy element i nie obawiać się o wystąpienie rdzy przez kilka lat.. Przedni błotnik kosztuje 150 zł, wymiana 120 zł, co z lakierowaniem daje 670-770 zł. Dla uchronienia karoserii przed piaskiem i kamieniami zdzierającymi lakier mechanicy polecają założenie chlapaczy – uniwersalne można dostać za 30 zł, za montaż warsztat policzy 50 zł. W sumie wydamy 80 zł na jedną oś. W podwoziu awaryjne jest tylne wielowahaczowe zawieszenie. Często trzeba wymieniać tuleje lub tłumik wydechu. Są to znaczne koszty od 217 do 1000 złotych. Wiele Focusów, z bębnami z tyłu, ma zapieczone ręczne hamulce. Za rozbieranie, czyszczenie, czasem szlifowanie obrzeża na bębnach trzeba zapłacić ok.150 zł. W silniku wszystkie awarie oznaczają duży ubytek gotówki w portfelu. Do najczęstszych usterek należą: awarie dwumasowego koła zamachowego. Dlatego warto zwrócić uwagę na następujące objawy: stuki przy uruchamianiu i wyłączaniu silnika, wibracje na biegu jałowym i przy niskich obrotach. Koło zamachowe plus sprzęgło kosztują od 1900 do 3000 zł, z wymianą 2500-3600 zł. Można takich kosztów uniknąć, jeżeli systematycznie będziemy dokonywać przeglądu samochodu i dbać o jego dobry stan techniczny. Warto być czujnym na wszystkie odgłosy z pojazdu i w porę reagować. [przypisy: dealer suzuki, wypowiedzenie umowy oc proama druk, suzuki ]

Comments are closed.