W społeczeństwie panuje pogląd, że im starszy samochód tym bardziej awaryjny. Wydawałoby się, że wniosek jest logiczny, w końcu im więcej jeździmy, tym więcej kilometrów mamy na liczniku i tym szybciej zużywają się części, które co jakiś czas muszą podlegać wymianie. Taka już jest kolej rzeczy, że pod wpływem eksploatacji wszystko zużywa się. Wydaje się oczywiste, że auto mające 7 lat będzie bardziej awaryjne niż mowy samochód. Nikogo nie dziwi awaryjność samochodów używanych – wysłużone auta mają prawo zepsuć się. Jednakże w ostatnich latach eksperci motoryzacyjni i prasa samochodowa obserwują ciekawy i niepokojący trend – awaryjne są również auta fabrycznie nowe. Okazuje się, że niektóre marki mają wady konstrukcyjne. Nawet 80 tysięcy aut wyprodukowanych przez znany azjatycki koncern może mieć usterkę hamulca. Inna marka podała do publicznej wiadomości, że jej samochody mogą mieć niesprawne poduszki powietrzne – mogą one nie otworzyć się w razie wypadku. Koncern poinformował, że auta wyprodukowane w Turcji, Francji, Wielkiej Brytanii, RPA, Czechach i Japonii mogą być niebezpieczne dla użytkowników.  W niektórych, których egzemplarzach może dojść do zablokowania pedału przyspieszenia, co może grozić wypadkiem. Jednocześnie przedsiębiorca poinformował, że w Europie nie odnotowano wypadków związanych z tą usterką. Producent jest zdania, że nawet w przypadku wystąpienia problemów pedałami możliwe jest zatrzymanie pojazdu, gdyż układ hamulcowy i skrzynia biegów działają poprawnie. Na szczęście dla kierowców, w takich sytuacjach koncerny, aby nie stracić zaufania klientów, oferują naprawę usterki za darmo.  I tak pozostaje bez odpowiedzi pytanie – jak możliwe są tak duże wady produkcyjne, skoro produkcja kontrolowana jest przez inżynierów na każdym etapie? Czy do produkcji dopuszczane są części niesprawdzone, bądź uszkodzone? Dla klienta bezpieczeństwo jazdy jest sprawą bardzo istotną, w końcu chodzi o życie jego i pasażerów. Ludzie kupując nowy samochód chcą mieć pewność, że auto jest bez wad, że wsiadając do samochodu korzystają z auta, który ma sprawne hamulce i pedał przyśpieszenia. Nawet kupując używany samochód nabywca zwraca uwagę na sprawność hamulców. W przypadku nowego samochodu klient zazwyczaj nie przypuszcza, że powinien wszystko posprawdzać. Ufa producentowi. O ile kupując używany samochód klient jest przygotowany na możliwość usterek, o tyle w nowym samochodzie coś takiego jest bardzo nieprzyjemną niespodzianką. [podobne: szyby samochodowe, prowadzenie ltd, Automatyka przemysłowa ]