Przednia przekładnia planetarna nie uczestniczy w przenoszeniu napędu. Zespól POWERFLITE 1954 (lub POWERFLITE Single Stator) wyróżnia się jedynie zastosowaniem trójwirnikowej przekładni hydrokinetycznej (pompa, turbina, kierownica, zakres przełożeń 1,0 2,7). Natomiast gdy chodzi o planetarną skrzynkę biegów i hydrauliczny układ sterujący, zespól POWERFLITE 1954 jest w zasadzie identyczny z zespołem POWERFLITE 1953. Z biegiem lat w zespołach POWERFLITE 1954 wprowadzano rozmaite drobne modyfikacje. Na wzmiankę zasługuje instalowanie od roku 1956 wybieraków przyciskowych do ustawiania zakresów pracy (zamiast dżwigni sterujących). System POWERGLIDE. Automatyczne skrzynki biegów stosowane w różnych wykonaniach Od roku 1950 w samochodach CHEVROLET — początkowo jako tania wersja systemu DVNAFLOW 1949. Z biegiem lat zespoły POWERGL IDE ulegały rozmaitym modyfikacjom, zwłaszcza gdy chodzi o hydrauliczny układ sterujący. Ogólnie rozróżnia sie dwie podstawowe odmiany zespołów POWERGLIDE wersje 1950 oraz wersje 1953. Przekł adnie hydrokinetyczne, zespolone przekładnie planetarne oraz elementy sterujące zespołów POWERGLIDE 1953 ponadto stosowane w hydro-mechanicznych mostach napędowych. Zespól POWERGLIDE 1950. Pięciowirnikowa przekładnia nyur0Kinetyczna zespołu POWEROLIDE 1950 ma identyczny układ jak przekładnia hydrokinetyczna zespołu DYNA FLOW 1948 i różni się Od niej tylko wbudowaniem jej nieruchomego koła słonecznego i przekręcania swego koszyka w ślad za wałem centralnym, lecz wolniej. Jednopomocniczego sprzęgła hydrokinetycznego, spełniającego zadania sprzęgła jednokierunkowego. Lopatki pompy sprzęgła hydrokinetycznego są osadzone na turbinie przekładni hydrokinetycznej, a łopatki turbiny sprzęgła na głównej pompie przekładni. Sprzęgło takie w zwykłych warunkach jazdy nieznacznie tylko oddziaływa na prace przekładni hydrokinetycznej, a w okresie szybszego obracania się turbiny przekładni niż jej pompy znacznie zwiększa sprawność przekazywania napędu od kół pędnych samochodu do jego silnika; ułatwia to wydatnie rozruch silnika przez ciągniecie samochodu oraz zwiększa skuteczność hamowania silnikiem rozpędzonego pojazdu. [przypisy: okręgowa stacja kontroli pojazdów, regeneracja przekładni kierowniczych, urządzenia transportowe ]