Zaletą zawieszenia sztywnego jest prostota budowy; zawieszenia takie stosowane są tylko w ciągnikach wolnobieżnych. Zawieszenie półsprężyste, najczęściej stosowane w rolniczych ciągnikach gąsienicowych; przednia część kadłuba ciągnika opiera się na sztywnych ramach kół nośnych za pośrednictwem elementu sprężystego, tylna część jest przegubowo połączona z tą ramą; kadłub ciągnika może być podparty albo w trzech punktach przegubowo na resorze poprzecznym i na osi kół napędzających (lub w dwóch punktach poza osią kół napędzających), albo w czterech punktach: obrotowo na osi kół napędzających i na dwóch niezależnych elementach sprężystych z przodu, albo też na sztywnych ramach kół nośnych poprzez dwa resory poprzeczne, przy czym tylny resor Jest połączony sztywno z kadłubem ciągnika; obciążenia wzdłużne przenoszone są z ram kół nośnych na kadłub ciągnika przez drążki reakcyjne ; np. w mechanizmie gąsienicowym ciągnika S-80 zastosowano zawieszenie półspreżyste: resor poprzeczny z dwoma małymi resora mi pomocniczymi oraz półoś stanowiącą element łączący przegubowo kadłub ciągnika z ramami kół nośnych; resor poprzeczny jest sztywno połączony z kadłubem ciągnika ; podczas pokonywania nierówności przednia część każdej ramy kół nośnych może unosić się niezależnie, dzięki czemu obciążenia kół nośnych Oraz uderzenia gąsienic 0 podłoże Są mniej silne niż w razie zawieszenia sztywnego; zawieszenie półspreżyste nie eliminuje jednak kołysania kadłuba, lecz łagodzi tylko i ogranicza gwałtowne obciążenia dynamiczne; kołysania wzdłużne ogranicza się przez zmniejszenie kata napędowej części gąsienicy oraz w mniejszym stopniu przez zmniejszenie kąta pochylenia czołowego odcinka gąsienicy; w ciągnikach o półspreżystym zawieszeniu kąt pochylenia napędowej części gąsienicy wynosi 4. ..60 ; [podobne: auto holowanie, wynajem kontenerów, firma spedycyjna ]