Zawieszenie sprężyste polega na sprężystym połączeniu kół nośnych z kadłubem ciągnika; wydatnie zmniejsza to drgania i uderzenia działające na kadłub ciągnika; ciężar części nieresorowanych jest mniejszy niż w innych systemach zawieszenia. Zawieszenia sprężyste można z kolei podzielić na trzy zasadnicze odmiany: — zawieszenie indywidualne; zwykle teleskopowe na spreżynach śrubowych lub na drążkach skrętnych; każde kolo nośne ma własny element sprężysty, resory piórowe lub sprężyny śrubowe; wadą tych rozwiązań jest skomplikowana budowa i duży ciężar elementów zawieszenia ; — zawieszenie mieszane, częściowo indywidualne, a częściowo z wózkami wahliwymi. Konstrukcja i sposób pracy sprężystych elementów zawieszenia ciągników nie różni się w zasadzie niczym od samochodowych elementów zawieszenia. Mechanizmy gąsienicowe i ich napędy Mechanizm gąsienicowy składa sie z gąsienicy, koła napędowego, kół nośnych, kół podtrzymujących i kola napinającego. Mechanizm taki łatwo wymusza ruch postępowy ciągnika po miękkim podłożu. Gąsienica jest napięta na kole napędowym, kolach nośnych, podtrzymujących i na kole napinającym. W niektórych wykonaniach brak oddzielnych kół podtrzymujących, których zadania spełniają kola nośne o dużej średnicy (przeważnie w szybkich ciągnikach). Ponieważ koło napinające prowadzi gąsienice przewijającą się podczas ruchu ciągnika z kół podtrzymujących na koła nośne, jest ono nazywane również kołem prowadzacym. Koła napędowe mogą być wbudowane z tyłu ciągnika lub z przodu. Jeżeli stosuje się tylne kola napędowe, w razie braku sztywnego oparcia prowadnic koła napinającego naciski sprężyn napinających sa zwykle dwukrotnie większe niż maksymalny naciąg napędowego odcinka gąsienicy podczas jazdy ciągnika do tyłu. Kiedy koła napędowe znajdują się z przodu ciągnika, górny Odcinek gąsienicy pracuje pod pełną siłą naciągu. Dlatego np. w ciągnikach rolniczych nie stosuje się w zasadzie przednich kół napędowych. Sprawność mechaniczna gąsienie zależy w dużej mierze od stopnia przenoszenia sił sprężyn napinających na gąsienice. [więcej w: surowce wtórne, bagażniki rowerowe, dystrybutor łożysk ]